Elegantní minimalistická šedá v nejrůznějších odstínech, jemné dekory s květinovými či geometrickými motivy, imitace přírodních materiálů navozující dojem čistoty, uvolnění a relaxace. Tyto trendy obkladů a dlažeb vévodí katalogu Keramiky Soukup pro letošní sezónu. Na téměř 300 stranách nabízí jak velkou řadu novinek, tak osvědčené série z let minulých. Svou vysněnou koupelnu si v něm vybere každý, příznivci minimalismu, střízlivých tónů a nadčasového designu stejně jako vyznavači složitějších vzorů a pestřejších barev. A především ti, kteří touží mít v interiéru i kousek přírody. Naprosto věrná imitace dřeva, kamene či mramoru jim to umožní.
Šedá dominuje
Oblíbenost kultovního románu E. L. Jamesové „50 odstínu šedi“ se letos promítla také do designu koupelnových obkladů. Šedá barva uklidňuje, dodává koupelně nádech tajemna, dá se dobře kombinovat a na rozdíl od výrazných odstínů se jen tak neomrzí. „Smysly unavené každodenním přívalem barev se zklidní a umožní nám se alespoň chvíli soustředit jen na sebe. Další jemné odstíny decentních barev celkovou atmosféru místnosti vhodně dotvoří. Kdo by se po náročném dni netěšil na příjemnou relaxaci ve vaně plné horké vody, při svíčkách a knihou v ruce. Třeba právě s bestsellerem 50 odstínů šedi,“ říká s úsměvem Jana Soukup Líkařová, manažerka strategického nákupu a marketingu společnosti Keramika Soukup.
Okraje vany v pastelové barvě jsou výborný nápad, udělají u ní nejdůležitější místo vaší koupelny. I další doplňky ve stejném odstínu dojem osvěží. Třpitivé dekory se 3D efektem či perleťové mozaiky lepené na síti použité jako obklad vany, stejně jako v sérii Nuance, dokážou koupelnu rozzářit.
„Trocha extravagance rozhodně neuškodí, dekorace a listely jednolitou plochu rozbijí a ozvláštní. Série Impresja dává důkaz, že šedá rozhodně nemusí být nudná a studená,“ radí Jana Soukup Líkařová.
Dokonalé imitace přírodních materiálů
Ač bychom si často přáli použít v interiéru pravé dřevo či kámen, jejich vlastnosti nám to příliš neumožňují. Přírodní kámen se dá jen těžce opracovat na dlaždice stejného tvaru a velikosti, dřevo zase špatné snáší vlhkost a kontakt s vodou. Moderní technologie si však s těmito problémy dokážou poradit. Proto jsou osvědčeným hitem posledních let, tedy vlastně již klasikou, obklady a dlažba dokonale imitující přírodní materiály. „Výrobci používají pokrokovou technologii glazování, která funguje na principu tisku digitálních fotografií. Tím lze vytvořit zcela autentické kopie jakéhokoliv typu kamene, mramoru, travertinu, dřeva a různých dalších předloh. Kdo je vidí, pomalu ani nevěří, že jde o keramiku,“ vysvětluje Jana Soukup Líkařová.
…nebo bambus. Teplé přírodní odstíny série Greta ovšem nejsou určeny jen pro milovníky Asie.
Oblíbenost přírodních materiálů se projevuje i v jiných částech interiérů, ale pokrýt jimi podlahu není jednoduché. Dát třeba na terasu, která je jen částečně zastřešena, dřevěný povrch, je sázka do loterie. A pro koupelnu to platí dvojnásob. Kamenná podlaha v přízemí domu zase může být kvůli případným výstupkům a nerovnostem nebezpečná. „Není se však čemu divit, že lidé pocitově chtějí podlahu z přírodních materiálů. Vždyť se na ni dívají každý den, chodí po ní, zkrátka ji stále vnímají. A je tedy důležité, aby splňovala jejich představy a líbila se jim. Díky moderním technologiím se tento rozpor podařilo vyřešit. Dlažba imitující dřevo v příjemných barvách je použitelná všude. Mrazuvzdornou dlažbu, jako například sérii Planet, navíc můžeme položit i na terasu či balkon,“ říká Jana Soukup Líkařová.
Mozaiky a vzory jsou stále aktuální
Přestože jsou dnes mozaiky lehce na ústupu, stále patří mezi oblíbené a často si bez nich koupelnu neumíme představit. Spolu s listelami a dekory mají funkci ozvláštňujících prvků. „Neuděláme chybu například s výběrem květinového motivu. Ten umí navodit harmonické prostředí útulného domova. A o to přece jde, abychom se ve svém bytě a koupelně cítili co nejlépe,“ uzavírá Jana Soukup Líkařová.
O společnosti Keramika Soukup:
Společnost Keramika Soukup vznikla v roce 1992 jako ryze česká soukromá firma. V současné době má v Česku tři vlastní prodejny s rozsáhlými vzorkovnami pro inspiraci (Plzeň, Praha, Horažďovice), ale díky rozsáhlé síti 30 hlavních a téměř 400 dalších partnerských prodejen pokrývá území celé republiky. Za dvacet let své existence se propracovala na přední pozice v oblasti obchodu s koupelnovým vybavením (obklady a dlažby, baterie, sanitární keramika, koupelnový nábytek, stavební chemie pro pokládku materiálů). Svým zákazníkům poskytuje komplexní servis od výběru obkladů a dlažeb, přes zpracování grafického návrhu, poradenství, až po konečnou realizaci. Kromě velkoobchodního a maloobchodního prodeje kompletního vybavení koupelen koncovým zákazníkům je také významným partnerem developerů. Dodávala vybavení pro mnoho hotelů, administrativních komplexů, lázní, bazénů či rezidenčních projektů. Podílela se například i na rekonstrukci Žižkovské věže – Tower Park Praha.
V roce 1997 Keramika Soukup expandovala na Slovensko a provozuje zde dvě prodejny: v Bratislavě a Žilině.
www.keramikasoukup.cz