Obytný areál Jahodnice - 3.etapa
Bytový areál Jahodnice navazuje na původní obytný celek, který byl komponován ve třicátých letech minulého století jako individuální rodinná zástavba. Celý komplex obytných polobloků, uzavřených ze tří nebo čtyř stran, bude průchozí podélně podél Lomnické ulice a také i příčně, přitom však orientován tak, aby bylo umožněno prorůstání zeleně z nynější zástavby směrem k Hostavickému potoku. Areál doplní oddychové zóny a velké množství zeleně. Vnitřní atria bloků budou využita pro soukromé a polosoukromé účely a vyzdobena zelení s lavičkami a odpočívadly. Dále se počítá s vytvořením náměstíčka s veřejným parkem a systémem pěších cest. Cyklisté si přijdou na své díky cyklostezce, která protíná celé území v jeho severní části podél nově navržené aleje.
Potřebný klid pro příjemné bydlení zajišžuje vzhledem k automobilovému provozu na Českobrodské ulici již vystavěná protihluková stěna o výšce 5 m a délce 156 metrů. Další protihluková opatření budou provedena i ze strany Štěrboholské radiály na opačné straně komplexu.
Ze stavebního hlediska je většina objektů tvořena třemi nadzemními a jedním ustupujícím podlažím. Parkování zajišžují suterénní garáže pod celým půdorysem některých obytných bloků. To platí i o třetí etapě projektu, kterou tvoří objekty E a F. Menší objekt E je půdorysem podlouhlá obdélníková stavba rozdělená do dvou sekcí, z nichž každá má samostatné schodiště s výtahem a vchodem napojujícím se na chodbu vedoucí podél severní fasády. Zvolené řešení umožňuje, aby všechny byty měly přístup z této chodby a mohly mít jednoznačně výhodnou osluněnou jižní orientaci.
Větší objekt F je tvarován do bloku ve tvaru hranatého písmene O, na který se přímo napojuje další blok ve tvaru písmene L. Objekt se dělí do sekcí, které u bloku "O" ohraničují uzavřené atrium s předzahrádkami některých bytů, na nějž navazuje zóna parkové zeleně s cestami a odpočinkovými lavičkami. U bloku "L" je veřejné atrium s předzahrádkami několika bytů otevřené k Lomnické ulici.
Objekt F má v suterénu kromě technického zázemí a sklepních kójí umístěny hlavně garáže s celkem 140 parkovacími místy. Další stání jsou navržena u obslužné komunikace před vjezdem do objektů.