Dnešní svět kypí šedí, proto v něm září jen ti nejvýjimečnější. A co je víc, než když značku stvoří bohyně automobilismu?
Psal se 5. říjen roku 1955, davy proudící na pařížský autosalon dychtivě vyhlížely stánek Citroënu, kde se toho dne naplno odhalil model DS 19, který záhy získal právoplatné přízvisko „la déesse“ – bohyně. Produkční vůz kypící futuristickým designem i nadčasovou technikou o několik desítek let předběhl svou dobu a okouzlil téměř celý svět.
Obrovský zájem veřejnosti vyústil během krátké doby v desetitisíce závazných objednávek. Automobil si oblíbily např. celebrity, vysocí státníci včetně Charlese de Gaulla, úspěšní podnikatelé, ale i policejní složky. Bohyně zářila na filmových plátnech, přičemž za jejím volantem seděly legendy jako Louis de Funès, Alain Delon, Jean-Paul Belmondo či třeba Fantomas.
Model DS sklízel úspěchy také v řadě světových závodů a vynášel značku vzhůru až do roku 1975, kdy odešel do motoristické síně slávy. V rámci jeho posledních aktivních let mu dělal parťáka neméně revoluční model SM, představený zkraje 70. let. Tento dynamický vůz s maximální rychlostí přesahující 200 km/h převzal to nejlepší z DS, a navíc dostal výkonný motor od Maserati.
Avantgardní duch DS dozrál do současné podoby roku 2014, kdy vznikla v rámci francouzské skupiny PSA samostatná značka DS Automobiles. Po modelech DS 3, DS 4 a DS 5 se první vlaštovkou zcela nové éry stalo SUV DS 7 CROSSBACK, později doplněné městským crossoverem DS 3 CROSSBACK. Prémiová značka DS se nedávno rozrostla taktéž o luxusní sedan DS 9 a přelomový hi-tech hatchback DS 4.
Současné vozy DS vystihuje přímá příbuznost s legendou DS 19, ikonickým průkopníkem pokročilých technologií, odvážných konstrukčních řešení a jedinečného stylu. Tyto převzaté vlastnosti přenesené do současnosti dávají jistotu, že se na cestách budou stále pohybovat výjimečná umělecká díla, rozbíjející šeď dnešního automobilového světa.